Sådan bliver du glad – 3 tricks, du kan bruge i hverdagen

Vi mennesker vil grundlæggende set bare gerne være glade.

Men hvordan får vi glæde ind i livet?

Vi tager her et kig på 3 konkrete ting, du kan gøre nu – 3 ting, vi tror, vil bringe lidt mental helse til dit liv!

Få et projekt ved siden af arbejde

Image of human feet in sportshoes running down grass
Image of human feet in sportshoes running down grass

Din arbejdsplads fylder meget – og når du kommer hjem, skal der laves mad og hentes børn.

Men måske har du lidt tid i weekenden. I stedet for at sidde stille, så overvej muligheden for at få et projekt, en hobby, du kan se vokse ved siden af arbejdet. Din hobby kan give indhold i livet og være med til at skabe sociale forbindelser til andre mennesker, der interesserer sig for det samme.

Det kan være fotografi, at dyrke blomster, at køre racerbil, at spille paintball, at male malerier eller noget helt sjette.

Hvad du laver er mindre vigtigt – at du i stedet for interesserer dig for det, at du har andre mennesker omkring dig samt at du ser din interesse vokse og skabe et output er med til at give indhold. Helse til sjælen!

Hav mere sex med din partner

Kender du til Mazlows behovspyramide?

Denne fortæller noget om, hvad vi mennesker har brug for. Et hjem, mennesker omkring os, mad, søvn – og sex. Vi må ikke glemme sex.

Vi mennesker vil gerne formere os. Vi vil gerne være intime med en partner.

Prioriter sex med din partner, hvis du er så heldig at have en. Hvis det går lidt stille til, så læs om, hvordan du med fx kanel, rødvin og safran kan øge din sexlyst. Du kan også købe sexlegetøj (link) til at hjælpe dig med at få lidt af gejsten tilbage.

Alle vi mennesker har haft gejsten. Vi mister den i perioder, hvor fx arbejdet fylder mere, end du burde gøre. Men vi kan til gengæld også meget nemt få den igen, hvis vi er opmærksomme på det!

Lav mad og spis sammen med andre mennesker

The_4-hour_bodyAmerikanske Tim Ferris har skrevet en bog, der hedder ’4 Hour Body’. Den handler især om kost og træning, men guruen kommer også ind på almindeligt velvære.

Det kobler Tim Ferris sammen med det at lave mad og spise sammen med andre mennesker.

Han anbefaler, at du meget konkret mindst en gang om ugen bruger 4 timer på bare at spise mad sammen med andre mennesker. Hav god tid og åben en flaske vin. Du bliver glad af til daglig at snakke med andre mennesker; også på et niveau, der ikke handler om din arbejdsplads, men som bare handler om dagen og vejen.

Spis sammen med andre mennesker. Det sociale vil trække dig op mange dage efter I har holdt middagen!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.